Thursday, May 28, 2009

归来感想

听起来好像劫后重生似。可以说开始那两个星期我真的活得很痛苦。早上六点就要起床,七点多就要在外面等巴士。大佬!冬天的早上冷到肺都要爆了!还要在外边为你我受冷风吹!每天还要坐最少5个小时的车程。腰都要断了!

过了两个星期,我自由了!不需要在跟大队!看来我过惯了自由行的旅程,鸭子团的行程是不适合我。如果你问我整个行程的感想,我会告诉你55% “无啖好吃,无觉好睡!“

80%的行程都是靠Magic!不过全程真的是闷到透顶!全车只有我们两个亚洲人,偶尔会与水饺妹碰面。我十多天的行程里遇到3位不同的司机。前面的老伯伯还好,不过说话带点刺。中间的小伙子最好!全程他不说话,一开口就闷倒全车人。不过我接受他的性格,至少他不烦。最后那两天的司机最让我反感!没礼貌,还带点排华!他竟然称呼一位旅客为useless!
算了!这是我最后一次跟这种大巴团!下不为例!

7 comments:

Bahija said...

hey, welcome back .... sorry that your Magic trip tak nice , aiiii... magic same as Contiki ker ? my Contiki Europe OK wor....
I totally agree with you, arranged tour group is soooo boring, I also like to jalan-jalan on my own. perhaps this is the liking when we get older, hehe

Unagi said...

welcome back! =D didn't know that u followed tour group coz that doesn't sound like you. share ur pix ya!

Kancil said...

Hey Bahija, Not sure magic same as contiki boh but hor I totally don't like loh. Although I can plan my own time but certain schedule that I force to follow.

Unagi, Magic is the semi free and easy type. You only make use of their bus but the itinerary is on you.

Chiat Hau said...

看来。。。您不是很享受这一趟的路程。不过,照片中的食物。。。 似乎太棒!!CHEESE!!CHEESE!! 哈哈哈!

Chiat Hau said...

看来。。。您不是很享受这一趟的路程。不过,照片中的食物。。。 似乎太棒!!CHEESE!!CHEESE!! 哈哈哈!

Kancil said...

豪,
开始真的很惨!好像在走难般。但甩脱了大巴后,好很多了。开始享受自由的空气。你好象对cheese情有独钟?

yuen luk luk said...

我係由呢度開始睇你的遊記, 你是跟團的嗎? 我不喜歡跟團, 好悶架. 但係當地的local tour又應該okay.